kedves látogató !

Kedves Látogató !

Üdvözöllek a naplómban !

2009. december 13., vasárnap

Beköszöntött a hideg.








Amilyen hirtelen ment át az idő nyárból őszbe, olyan hirtelen köszöntött be a tél. 1 hete még + 15 C fokot mértünk, ma reggel pedig már fagyra ébredtünk, és a jövő hétre akár -10 C fokot és havazást is ígérnek a jósok ! De sebaj, legalább még jobban beindul az élet az etetőnél...a havat pedig már alig várom...végre egy kis zársebesség !:D
Ma délelőtt elég sok kaját sikerült kivinnem, marha belsőség, tök, alma, kukorica stb.. Kb 12 re értem ki és 16 ig maradtam. Az úton odafelé süvöltőkkel találkoztam, sajnos képet nem tudtam róluk készíteni, örülök hogy végre itt vannak. A leshez érkezve elég nagy "élet" fogadott: cinegék, ölyv, fakopáncs, fácánok stb.. Az egyik fácán egész 10 m ig bevárt, csak ezután tűnt el a sűrűben nagy duzzogva.. Kaja kihelyezés, üvegtisztítás, elhlyezkedés...várakozás... 1 órán keresztül "csak" a cinege "trió" szórakoztatott (szén,kék,barát). Nap hiányában leginkább csak nézegettem őket. 14 óra felé egy ölyv érkezett, de eléggé bizalmatlanul kerülgette az etetőt. Röviddel utána egy ezidáig itt nem látott fajt jegyezhettem fel : a közép fakopáncsot. Vele egy időben 1 kakas és egy tyúk jött kapirgálni. 15 óra felé az egyik kémlelőnyíláson rókát vettem észre. Reménykedtem hogy hamarosan megjelenik a húsnál is, de sajnos maradásomig ez nem történt meg.:( 15:30 felé mintha egy villám csapott volna le , egy karvaly vágódott szinte szó szerint az etetőbe, majd karmai között egy széncinegével távozott...Természetesen mindez 0,5 mp alatt, és pont objektívcsere közben..:( 15:45 felé 2 holló érkezett, de ölyvünk távozásra bírta őket, majd maga is elrepült. Sajnos a rókát mint említettem hiába vártam így aztán, a sötétség beáltával , jól megfagyva hazajöttem... Összességében elég eseménydús délután volt, de sajnos ez az elkészült fotókon nem látszik...Bízok a jövő heti hóban, na és a napban már végre hogy így 3 hónap után nem csak munka közben süt majd ki...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése