kedves látogató !

Kedves Látogató !

Üdvözöllek a naplómban !

2013. február 10., vasárnap

Tanulónap...

Várok egy szép havas téli napot, hogy odamenjek egy "nagy fához" és kicsinyke fejszémet jól belevágjam...
A tegnapi sem az volt...így inkább a lesemben múlattam az időt, nem sok eredménnyel. Mindössze ezt az egy értékelhető képet sikerült összehoznom:



Aztán ma reggelre úgy tűnt rám mosolyog a szerencse...Esik ! Mindenfelé hó meg hó ! Na végre !
Project indul ! :)
 Szóval az a "nagy fa" nem más mint a kékes rétihéja. Annak is a "hímebbik" változata az, ami izgat már jóideje. Nem túlzok ha azt állítom: A legszebb hazai ragadozó madarunk egyike.
No egy ilyen madár azért nem adja könnyen a bőrét, azaz a tollát.. Sajnos elég nagy területet jár be nap mint nap, kiszámolni hogy éppen mikor merre jár, egyenlő a lehetetlennel.
Mégis van egy pici reményem rá: van egy kb 80m "keskeny" és vagy 300m hosszú betakarítatlan kukoricatábla, melyben igen sok rágcsáló él. E tábla környékén "szokott" portyázni, vércsékkel, ölyvekkel együtt. (a szokott azért elég erősen idézőjeles...)  Jóideje már hogy kitettem ide nekik egy beszálló fát, hátha könnyebbé tudom tenni a vadászatot...
Talán ha itt láthatatlanná tudnék válni egy napra...
Innen ismerős lehet a sztori: álcázott autó (immáron állófűtéssel...:)  ) és soksok türelem...ez a legtöbb amit megtehetek és egyben a legkevesebb is. Innentől már nem én irányítom a dolgokat....

10 óra felé már a tábla közepén várakoztam a bizonytalanra, "beleolvadva" a téli tájba..:





Hogy álcám azért nem sikerült rosszul, annak ékes bizonyítéka a tőlem 100m re vadászgató róka, mely cincogásomra kb 25 méterre jött be. Csak a bénázásomnak "köszönhető", hogy nem tudtam róla normális képet készíteni, csak amikor már megugrott..grrrrrrrrrrr  :((((( 

 
 
 
A hó közben átváltott havasesőre, na itt kezdődtek a gondok...  Beáztam a tetőablakon át (itt volt a lőnyílás) , álcám kezdett összeesni, objektívem a sűrű havasesőben nem látott messzire....madarak inaktívak, nem jönnek.... kezdeti lelkesedésem is kezdett alábbhagyni..Szerencsére nem voltam egyedül a táblában, többszáz fős sármánycsapat kereste napi betevőjét a kukoricaszárak között. Némelyik egészen közel merészkedett:
 




















A citromsármány csapatban feltűnt egy nádi sármány is:



Ám ragadozó madár csak nagyon messze mutatkozott egy vörös vércse személyében vagy 300m re. Nem is akarta otthagyni a jól megszokott figyelő helyét..
Negatív hangulatomat még a túloldalt legelésző őzek sem tudták oldani, pedig érdekes volt ahogy a havat, amolyan vaddisznó módra túrták az orrukkal..:





Vagy 5 órája ülök a kocsiban, nem fázok, de ázok... és mérges vagyok, az időjárásra, a ragadozókra, magamra, mindenre.... Csak ha láthatnám legalább ! Csak hogy tudjam, nem az elgondolásom rossz, csak a körülményekbe csúszott hiba...
..és mintha meghallotta volna ! Balról meglátom Őt : fejét a földnek szegezve, lassan ringatózva repül a tábla túloldalán tőlem vagy 60-80m re....a Kékes rétihéja hím !





 Rálövök, bár tudom, látom: ebben a sűrűn hulló "szemétben" esélytelen vagyok bármire is. De hátha visszajön ! Visszajön, majd elmegy.




De mindegy is. Messze van, nagyon messze. Talán ha nem esne .....és sütött volna a nap...de nincs talán. Esett és nem sütött.

 Hazafelé végig azon gondolkodtam mit kellett volna másképp csinálnom?? De kár is a gondolatokért. Ez egy nagyon nagy fa, melynek ma mindössze a kérgét sikerült felsértenem. Ám nagyon sokat okultam belőle, minden téren, amelyeknek még egyszer nagyon jó hasznát veszem. És ígérem, jövőre elhozom Nektek ezt a Fát is!

4 megjegyzés:

  1. Rengeteg türelem kell egy ilyen fotózáshoz...de meg van a gyümölcse! :o)
    Szerintem nagyon jó képeket hoztál megint!!! :o)

    VálaszTörlés
  2. Köszi Timi ! Nagyon aranyos vagy mint mindig, ám most nem sikerül megvigasztalnod...ezek a képek sajnos nem az igaziak..:(( De lesz még jobb is !

    VálaszTörlés
  3. Nem tudom, milyen az idő arrafelé, de ha olyan szép napos és havas, mint most nálunk, akkor reménykedem, hogy lesz időd kimenni és próbálkozni ennél a kék csodánál. Én kb. háromszor láttam, de lenyűgözött mindig.
    Hajrá Miki!

    VálaszTörlés
  4. Köszi Móni ! Halkan jegyzem meg, hogy már nagyon úúútálom a telet ! Jöjjön a jó idő végre ! Majd jövőre elkapom...(remélem..)

    VálaszTörlés