kedves látogató !

Kedves Látogató !

Üdvözöllek a naplómban !

2011. június 20., hétfő

Videóval a tavon...

Régebb óta kacérkodom a gondolattal, hogyan tudnám még jobban átadni olvasóimnak (is) azt a hangulatot, amit egy egy fotózás alkalmával én is átélek. Természetesen a videoval. Mozgóképpel és hanggal ...
Ennek nemrégen teljesítettem a technikai feltételeit is és 50D met egy Canon 7D re cseréltem, mely már "hang és mozgókép rögzítésre is alkalmas".
Ezen technikai fegyverekkel léptem ma hajnalban csónakba, bár video téren kb zéró tapasztalattal rendelkeztem, de hát egyszer ezt is el kell kezdeni.... Természetesen egy ilyen alkalommal mindig ott van az ember előtt, hogy ha ott a téma, csináljon e inkább egy biztos nagy felbontású, szép képet, vagy kockáztassa meg a videot ??...
A video nagy előnye a fényképpel szemben , hogy pl. nem baj ha a téma kicsit messzebb esik. Fotóra alkalmatlan távolság, teljesen jól használható még videora, pláne ha éppen valami érdekes történik. A másik hogy annyira talán nem érzékeny arra sem hogy pont jó fények legyenek és arra sem ha valami pl. belóg. Viszont az AF hiánya ezen gépen elég nagy gyakorlatot igényel..Szval pro és kontra, de én úgy éreztem hogy meg kell próbálkozzak vele...
Komment nélkül, ma az alábbi képek készültek..:







A nap témája ezúttal egy szürkegém volt, mely hallal a csőrében érkezett:




Majd egy mozdulattal felszigonyozta kárász zsákmányát ami néhány pillanat múlva eltűnt a torkában.....




A fenti pillanatnál nem mertem rábökni a video gombra, de úgy érzem jól döntöttem...

Viszont jónéhány snittet készítettem, amiket idehaza vágva, összefűzve elkészült az első "filmem" .... A hang gyenge, a kép hol sötét hol világos, a fókusz is hibádzik néhol, de az enyém. És úgy érzem hogy ez a kezdetleges 14 perc arra jó, hogy valóban nyújthat még némi plusszt ennek a nagyszerű tónak a hajnali hangulatából...

(technikai okokból csak így tudtam megoldani, sajnos ki kell másolni...)

http://www.youtube.com/watch?v=Q9t1xfTnsss

2 megjegyzés:

  1. Ez a video nagyon király. Szépen összeraktad.
    Egy kisebb ismeretterjesztő film..

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó videó lett, gratulálok hozzá!
    Ez a fotósblog számomra messze a legélvezetesebb az eddig általam olvasottak közül. Valahogy a hangvétele és a megfogalmazásmód is olyan kellemes. Egyszerűen jó olvasni.
    Külön megjegyzem, hogy nagyon tetszenek a lesek, kifejezetten az úszó les amit talán legutóbb építettetek. Jómagam is tervezem egy hasonló les felépítését, ám ötletem sincs, hogy miként fogjak hozzá. Az volna a kérdésem, hogy a lest magad tervezted, vagy más (szakember) segített, esetleg kész terveket kaptál és az alapján dolgoztatok? Ha jól sejtem ez egy olyan les, ami úszik, ergo a vízszint változásával együtt emelkedik vagy süllyed le - > nem önti el a víz és nem kerül a nézőpont soha túl magasra. Hogyan számítottátok ki, hogy mekkora lesz a merülése?
    Előre is köszönöm a segítséget és a választ!
    Szép fényeket!

    VálaszTörlés