kedves látogató !

Kedves Látogató !

Üdvözöllek a naplómban !

2013. december 3., kedd

Közelmúltban 2. avagy a darvak nyomában...

2013 november 9.

Amikor otthon bejelentettem, hogy megyek darut fotózni, kisfiam azonnal a nyakamba ugrott ! Dejóó !!!  Énis megyek, én is megyek !!!  :)
Aztán amikor bővebben kifejtettem, hogy "ez" a daru nem "az" a daru amire ő gondolt, kissé elbizonytalanodott... Ő természetesen az emelő darura gondolt, összekapcsolva különféle munkagépekkel, míg én a "madár" darura.... Azaz a madarakra, melyek észak felől vonulnak délre és útközben megpihennek szép Hazánkban is pár hétre itt-ott. Sajnos sem az "itt"-be, sem az "ott"-ba nem tartozik bele Dány és környéke, így daruvonulást látni és fotózni egészen a Hortobágyig kellett mennünk. Mennünk, mert a project kiagyalója Sanyi barátom volt, ő ismerte a helyet is, ahová a lessátrunk került....
Péntek este találkoztunk Tiszacsegén már sötétben, a terv az volt, hogy a szállás elfoglalás és gyors vacsora után, gyorsan felállítjuk a sátrakat és hajnalban támadunk !
 Sajnos már a találka sem volt egyszerű, mert én folyamatosan kerestem a Rozmaring u 24. et (ami infót tőle kaptam..) Sanyi pedig a Rezeda u 24. ben várt...Szerencsére nem volt messze egymástól a két utca, így gyenge fél óra dudálás és telefonos irányítás után csak együtt volt a brigád...:D
   Éhes hassal semmit nem lehet csinálni ! Ebben gyorsan közös nevezőre jutottunk...Irány a helyi "étterem" ! Isteni harcsa halászlét és borzaskát ettünk, nagy adag somlóival, a budapesti árak töredékéért...:)  (ja, a szállás díja annyira nevetséges volt, hogy le sem írom...egy gyorséttermi kaja áráért a miénk volt egy komplett ház...)
   Hát teli hassal sem könnyű dolgozni....:) , de most már a feladatra kell koncentrálni, irány a lesépítés !  Belevetettük magunkat az éjszakába, szó szerint, mert akkora köd fogadott a határban, hogy lámpánál is max 8-10 métert láttunk. Aztán ezzel el is kezdődött a kálvária... Le a gátról, fel a gátra...este 10 órától éjfélig a helyet kerestük a vaksötét , teljesen idegen szántóföldön.... Sanyi többször is úgy érezte hogy ez lesz az, de nem az lett...... Egy lucernatábla közepében lévő kis facsoportot kerestünk, de nem akart összejönni... Szerencsére a Sanyi barátja (köszi Taxis ! )elküldte a google maps-os térképet a telómra, bejelölve a hellyel (mert elmentette a koordinátákat) , így összehasonlítva a kapott képet a jelenlegi hellyel, már könnyebben meglett. Mondanom sem kell, hogy volt olyan hogy 100m re voltunk mindössze tőle...:)
Szóval meglett a facsoport, sátor felállít, majd irány nádat vágni, hogy legyen álca... Ehhez is egy tarlón vezetett az út, kicsit izgultam nehogy elakadjunk, mert itt aztán nem jön a Guszti a lovaival....,..:D , de jól vizsgázott Sanyi Hiluxa a "slick" gumik ellenére...
1:30 volt, mire visszaértünk és a nagy "ijedtségre" való tekintettel a kupica Jagermeister után végre ágyba kerültünk...:)
5:30 kor kelés, majd 6:30 kor már a lesben kuksoltunk....

csak 5 perccel kellett volna előbb jönni, a madarak már aktívak..keresik a táplálkozó helyeiket.....több csapat is száll jobbra, balra...

Leginkább pedig mögénk... Persze ide nem látunk rájuk az objektívekkel, csak a nélkül...

Sanyi nyugtat, a múltkor is így voltak ! Mögénk szálltak , majd szépen besétáltak a sátor elé.  És valóban ! Mintha néhány madár jönne felénk...szép lassan besétálnak, de nem teljesen a sátor elé, de nekem már elég, rálátok ! Két expót enged...

Alig fért bele a keresőbe...sajnos a farkincája le is maradt..:(
Az első darvas képem ! , tehát elégedett vagyok. Pláne hogy még csak 8 óra ! Mi lesz még itt ma ?? :))
De a madarak nem jönnek. Sanyi nyugtat.....de a madarak mégsem jönnek , csak mögöttünk eszegetik a lucernát....Sanyi nyugtat, "jönnek azok nemsoká !"..... Nem jönnek....Sanyi ideges és már nem nyugtat....:( ....és váltig állítja , a múlt héten szépen besétáltak...
Most nem teszik, sőt, mögülünk is elrepülnek...

Nem várjuk meg a naplementét, elmegyünk a falu szélére, hátha repülős darvas fotókat tudunk készíteni a lemenő nap előterében.... (a darvak a leengedett hortobágyi halastavakon éjszakáznak, reggel kihúznak a tarlókra enni, majd este visszahúznak pihenni a halastavak ingoványos biztonságába..)
Itt is csak a pusztát fotózzuk , darvak nem jönnek...:(

Csak felhők vannak, de az sok....

Végül nagy sötétben csak áthúz felettünk egy csapat, a "képet" csak az "extrém művészfotókat" kedvelőknek ajánlom...:)

Hát ennyit az idei darvazásról.
Igazán jó képet nem csináltam, ám ezt elsőre "nem is szabad" ...:)  Szépen fokozatosan....talán jövőre már lesz valami akció is...:)
Viszont ennek ellenére jól éreztem magam, tetszik a tiszaparti környezet, a kellemes és olcsó vendéglátás, a hortobágyi pusztai hangulat.
Mivel erős honvágy köt szülőfalumhoz, ritkán mondok ilyet : jövőre egészen biztosan visszatérek !

1. Szia! Még nem késtetek le semmiről, ha kicsit délebbre jöttök Szeged és Kardoskút felé a Fehér tóhoz, bőven találtok darvakat, liliket, most van felhívás darulesre, bár ez védett terület, nem lehet egyedül menni.
    Viszont hoztam egy kis infot, hogy jövőre merre érdemes menni Hortobágyon. Pusinak sikerült jeladóst is elcsípni, akit követtek a térképen és épp Hortobágyon pihent meg. Nem tartozok ehhez a fórumhoz, Madarak szigete - jeladós madarak migrációja - topikot keresd, ott találsz infot ;-)

1. Köszike ! ;)
      Mi azt figyeltük meg, hogy főleg a kajától függ, hogy éppen melyik táblát használják. És mivel ez is mindig változik, hogy miben mi van, ezért rá kell szánni 2-3 napot és úgy lehet kifigyelni, hogy hova érdemes tenni a sátrat. Hát mindig tanul az ember..:)

2. Ha darvak nem is jöttek, azért csodás fotókat hoztál megint! :o)))

3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

4. Ha daruvonulás, akkor Kardoskút a nyerő! Legalább Vásárhely felé is készítenél szuper képeket. ( Képzeld, a hétvégén vettünk egy Cannon-t nem bírtuk tovább, de nem török a babérjaidra! G. M. :)

5. Hát, majd jövőre átgondolom mi legyen, hova menjünk stb..

Húú, akkor tapadj az expo gombra, hajrá !! :) (remélem üveg is van előtte jó nehéz..:) )