kedves látogató !

Kedves Látogató !

Üdvözöllek a naplómban !

2013. május 5., vasárnap

Kopp....

Nagy izgalommal vártam a hétvégét : most megcsinálom a tuti pályázati anyagot !... A "KÉP" et. Ahogy az a nagykönyvben meg vagyon írva.. Tuti a les, jó idő, napfelkelte hajnali fények, vércsék mindenfelé... Alig bírtam éjjel aludni...vajon milyen képeket rajzolok ma a memória kártyámra??
Odafelé egy pillanatra azért megfordult a fejemben, az örök érvényű szabály..: "Amikor úgy tűnik hogy biztos jó képeket készítek, akkor nem jön össze. Ha meg nem várok semmit, akkor meg bejön valami..."
Ááááá, hülyeség !! : hessegettem el a fejemből a negatív gondolatokat mielőtt valami láthatatlan szellem meghallja és úgy is lesz....--- Itt ma aratni fogok, ez nem lehet kérdés, ezt már a múlt hét is előre jelezte !!!
..
..
Sajnos késve indultam, Sanyi barátunk bealudt..."Amatőr!" Gondoltam...."Nélküle is megcsinálom az Év képét..."...:)

Késve érkeztem a leshez is, a vércsék már ébredeztek a környéken. Nincs idő a beszállóval tökölni, marad ez...
4:30 lehetett amikor elhelyezkedtem és vártam.... Aztán vártam...vártam ..vártam .............:(  csak  vártam..
Egészen vagy délig....:(((
---
---
Igen, megtörtént az, amire egy lyukas garast sem tettem volna: egész délelőtt egyetlen koszos veréb sem szállt a beszállóra !  Egyszerűen aggyal felfoghatatlan ! A múltkori után meg pláne !
Nem csak fáradt voltam a 3 órási keléstől, de idegileg is megviselt ez a sikertelenség.
Már fogalmaztam is apróhirdetésemet fejemben: "Canon 7D + 400 as teleobjektív hobby megszűnése miatt, áron alul sürgősen eladó. Irányár 100 ezer Ft ..."
:(((
Nos, hát ez van. Nem mondom hogy nem kattintottam egyet sem, mert látnivaló az volt :
Ahhoz képest hogy nemrég 2 teljes héten keresztül végigkergettem a határban a fácánokat, hogy egy nyamvadt dürgő kakast tudjak megfelelő távolságból fotózni, ahhoz képest most nemhogy kakatoló, de párzó fácánokat is láttam nem egészen kb 10 méterről !!!!!! Persze csak légifelvételt csinálhattam róluk a magaslesből, nehogy már jól érezzem magam a "csúnya" homogén háttér miatt......:







Csak a fajgazdagság kedvéért , volt itt örvös galamb :




Sárgarigó (jó messze...):



Beszállt a nagy fűbe azért egy vörös vércse is (csak hogy idegesítsen...)


És végre megláttam a két legizgalmasabb fajt amit idénre erre a helyre vártam nagyon, a kék vércsét :


és a szalakótát..:




Ez utóbbi két fajjal még ilyen közelről nem találkoztam. Egyszerűen gyönyörűek voltak...
Személyükben ma olyan fajokat láttam, amik nem csak országszerte, de Európa szerte is igen ritkák ! A Kárpát medence szinte az egyetlen mentsváruk, ahol megtalálják még életfeltételeiket, és háborítatlanul élhetnek. (köszönhető a Hazánkban aktívan működő madárvédelemnek, a Nemzeti Park-(ok) és az MME munkatársainak..)  Azonban egyetlen normális képet sem készítettem róluk, hiába a több napi megfeszített munka ami hozzájuk fizikálisan végre közelebb hozott...
Zárszónak mit is mondhatnék ezek után ?
Talán kitaláljátok...: Egyszer hopp, másszor kopp...

7 megjegyzés:

  1. Van ez így...A képeidet már sokszor dicsértem, de az írásaid is egyre jobbak, érezhető, hogy valódi élményekből táplálkoznak. Gratulálok! Ha komolyan gondolod, a szerelésedre a meghirdetett áron vevő vagyok.Stop! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi Endre , örülök ha így gondolod! Azóta lenyugodtam és úgy döntöttem kap egy utolsó esélyt a fotózás! Egy legeslegutolsót ! :)))

    VálaszTörlés
  3. Sajnálom, hogy így alakult...a jó fotókhoz rengeteg türelemre van szükség...és neked az van bőven! :o) Szóval fel a fejjel! Legközelebb jobb lesz! :o)))

    VálaszTörlés
  4. Tudom Miki, hogy ez nem egy "Önök kérték" műsor, de ha lehetne , én egy gyönyörű szép szalakóta repülős fotót szeretnék Gódor M. módra elkészítve és tálalva :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát erre én is rájöttem...:(...de rajta leszek a projecten, csak most , csak Neked..:))

      Törlés
  5. Miklós kérem, Ön igazán lekötelez .... :)
    Várom a nagy pillanatot!

    VálaszTörlés