kedves látogató !

Kedves Látogató !

Üdvözöllek a naplómban !

2010. június 13., vasárnap

Álmatlanul...

Talán a tegnap esti foci utáni három sör...:) , vagy talán a 35C fokos nyári meleg volt az oka, de ma hajnalban már 3 órakor csak forgolódtam az ágyban, nem bírtam aludni. Egy óra kellett hozzá hogy tetté érjen a gondolatom: bizony én ma meglesem a felkelő napot ! 4 órakor már a mezőn voltam , a felkelő nap pedig tényleg ilyen szép volt:


Illetve még szebb lehetett volna, ha a kép aljában lévő fácánkakas még egy kicsit feljebb húzódik a szalmabálára, ugy a nap közepébe.... de nem tette..:(



Sebaj! Ez így is szép volt, de induljunk tovább, kihasználva a napunk egyre kedvezőbb hajnali fényeit... Egy búzatábla mellett mentem el a patak felé, amikor is egy bakot riasztottak fel lépteim. Kép nélkül maradt ezen élményem...
Elérve a búza alját pedig egy legelő magányos sutába botlottam pár kattintás erejéig. Olyan hirtelen termett előttem hogy nem tudtuk eldönteni hogy melyikünk lepődött meg jobban.



Visszatérve autómhoz egy teljesen másik irányban döcögtem tovább. Pár km el odébb a földút közepén vagy 300m re újabb sutát vettem észre. Nem akartam vele különösebben foglalkozni, de távcsövem segített felismerni a lábai közt mozgó füvet: gida ! Na ez így már más felállás... Kiszállva ,görnyedve közelítettem feléjük. A suta valamit megérzett mert a jó szelem ellenére kissé bizalmatlanul indultak elfelé a combig érő napraforgóban. Ameddig tudtam közel kerültem, majd erre a képre futotta :



Örültem nekik ,mert gidát még nem fotóztam. Ezután békésen elballagtak a nagyobb takarás irányába.
Folytattam utamat, néhány km el később egy terepjáró szegődött a nyomomba. Az egyik terület gazdája volt terepszemlén. Ahogy lassan gurultunk egyszer csak előttem vagy 250m re ismét foltot láttam: róka poroszkált az úton. Gyorsan összeállt fejemben a haditerv: félreálltam majd gyalog követtem a másik kocsit. Tervem bevált: a kocsi hangjára a róka beugrott a repcébe, majd pár perc múlva előjött.Sőt ! Az eddig elfelé menő róka most felém jött! Persze ekkor már kb 60 m re voltam tőle, "képre töltve". Azaz tőlük ! Ekkor láttam amit eddig úgy gondoltam hogy csak a Vukban létezik: öreg kivénhedt róka tanítja vadászni a kicsit !
Fantasztikus volt ahogy az öreg elöl , a kicsi mögötte, ballagnak pont felém ! Aztán mintha az öreg odaszólt volna : "na most figyelj!" , majd egyetlen mozdulattal bevetette magát a repcébe:



Sajnos "árnyékra vetődött"...

Ezután tovább ballagtak felém, de hol bementek a repcébe, hol kijöttek, már nem tudtam megállni hogy ne fotózzam őket:




Sajnos olyan képet nem volt módomban készíteni amin mind a ketten jönnek felém, mert ismét bementek a repcébe és ugy 10m re lehettek tőlem amikor nagy fújtatással "szagot fogtak" és elrohantak.. Sebaj, így is végtelenül elégedett voltam.:)))

Hazafelé már semmi különös nem történt, egy érdekes "tájképet" készítettem még a falunkról pár km ről, 400 as teleobjektívvel...



Végül örülök az álmatlanságomnak, fantasztikus hajnalom volt ! Lehet hogy többet kellene innom ??? :D

2 megjegyzés: