kedves látogató !

Kedves Látogató !

Üdvözöllek a naplómban !

2010. május 8., szombat

Főpróba a vízi lesnél...

Ma hajnalban már 4:40 kor kint ültünk a lesben. Sajnos még némi munka várt ránk, ezért még egy fél órát zörögtünk, szöszöltünk...(állványfej rögzítés, szunyogháló stb..) A reggel szép ködös, párás tófelszínnel köszöntött ránk, viszont a madarak valamiért egész délelőtt kerülték a les környékét..:( Sajnos a nagy távolság miatt így igazán jó képeket nem tudtunk készíteni, de a cél inkább a les próbája volt, ami sikerült is, mert jópár dologra rájöttünk közben. Megfigyelt vízi madarak a lesből: szárcsa, kis vöcsök, tőkés / cigányréce, szürke gém, vörös gém, nagy kócsag, búbos vöcsök, bütykös hattyú. Távozásom után (10 ó) a madarak is közelebb merészkedtek a leshez + Sanyi kolléga később egy vidrát vélt felfedezni , aminek azért a jövőre nézve igen megörültem...








Délután a magam készítette mobil lessátrat akartam tesztelni, ezért kerestem egy erre alkalmas helyet. A választás igen jól sikerült, egy cigány csaláncsúcs pár vadászterületére keveredtem... A les is és a Sigma 1,4x konverter is jól vizsgázott a felhős időben, bár még lesz mit javítani a "csukos" képeken....


3 megjegyzés:

  1. Gratulálok az új leshez. Ezt már remélhetőleg nem fogják bántani a magánterületen. Szépek a képek! Hogy állsz a kisrókákkal? Nálam alakulóban van a dolog, ha érdekel, hívj, vagy írj!

    VálaszTörlés
  2. Mihez használod a Sigma 1.4x-et? Én tegnapelőtt vettem egy Kenko 1.4x-et a Sigma 70-200-amhoz és hatalmas csalódás volt. Katasztrofális képminőség (legalábbis a 2.8-ból "konvertált" f/4-en, de 5.6 és 8-on se valami nagy szám) de a nagyobbik gond, hogy csúnyán backfókuszos lett tőle a Sigma. Az 500 méterre lévő szomszéd házat lefotózva a mögötte 1km-re lévő hegy lesz éles.

    VálaszTörlés
  3. Márk: Az 1,4x t a fix 400 hoz használom, és élőképes AF el szoktam élesíteni.(50D) Lassú de tökéletes fókuszt ad.
    Endre: Sajnos sehogy...az ismert kotorék ami nemrég ki volt tisztítva, üres..:( hívlak majd..

    VálaszTörlés