kedves látogató !

Kedves Látogató !

Üdvözöllek a naplómban !

2010. április 17., szombat

Madárgyűrűzés Farmoson







Régóta tervezem hogy meglátogatom a farmosi nagy nádast, a Tápió vidék egyik gyöngyszemét. ( http://www.tapiovidek.hu/tapio/tapio.news.page?nodeid=1367) Relative közel van és nagyon gazdag madárvilággal rendelkezik, nem is értem miért nem voltam még ott... Természetesen ennek megfelelő védelmet is élvez. Az MME Kóka Csoport tagjaként hétvégi madárgyűrűzésre voltam hivatalos, így összekapcsolhattam a kellemest a kellemessel.
6 felé érkeztem, majd kb fél-egy óránként jártuk körbe a kékbegy tanösvényen felállított hálót, kismadarakat keresve és találva. Nádiposzátákat, nádirigót és egy nádisármányt fogtunk, majd puha rongyzacskóba csomagolva vittük a gátőrházhoz ahol mérés, szemrevételezés, jegyzetelés után gyűrűztük meg őket. A nap "csúcsfogása" egy spanyol gyűrűs (MADRID) nádiposzáta volt, amely kuriózumként boldogított bennünket, de főleg a természetvédelmi őrünk jött olyan lázba, hogy szó szerint "madarat lehetett vele fogatni"...:))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése