kedves látogató !

Kedves Látogató !

Üdvözöllek a naplómban !

2010. február 14., vasárnap

Egy régen várt nap...






















A tegnapi rigós sikereken felbuzdulva ma ismét csak úgy nekivágtam erdőnek mezőnek, hátha látok valamit. Nem kellett sokat menjek, hogy 5 rudli őzzel is összetalálkozzak. Ebből 3 helyszínen sikerült képeket készítenem. Téli ,barkás őzbakos képem még nemigen volt.. Hazafelé egy régebb óta ismert, szalmakazlas helyen vártam be az estét, hátha látok valamit. Ez a valami igazából róka lett volna, amit már kb ötödszörre próbálok alkonyat felé lencsevégre kapni különböző rókásnak vélt helyeken. A szelem jónak ígérkezett, mégis felültem az egyik kazal tetejére, hátha onnan jobban látok. 1 órai várakozás után már épp azon gondolkodtam hogy ha itt nincsen róka, akkor hol van? (gondoltam hogy hátha behúzódnak a falvak közelébe, ahol könnyebben kaját találnak..) amikor is megláttam a nádból kilépő ravaszdit ugy 250m re.... Először megjelölte a területét a hullatékával, majd elindult felém. Mivel régen él a fejemben egy kép, amin a róka éppen egerészik és felugrik, ezért próbáltam nem "rászólni", hagy viselkedjen természetesen. Egyszerre csak megállt, szimatolt, hátrarugózott, majd hatalmasat ugorva , fejjel szó szerint beleállt a hóba...:) Nagyon vicces látvány volt, majd pedig egy pocokkal a szájában húzta ki a fejét a hóból, amit jóízűen fogyasztott el.Ezt megcsinálta 1 perc után mégegyszer, ezután elfelé indult el tőlem, amit már nem tűrhettem... Szájjal "rácincogtam" mire felkapta a fejét és elindult felém. Ugy 30m re lehetett, amikor is megállt és felém nézett. Ekkor exponáltam, de nem tetszett neki a fényképező hangja és elindult tőlem el,"szél alá". Mivel magasabban voltam nála, nem fogott szagot, így folytatta az egerészést olyan 70m re ,ugyanolyan eredményesen mint ahogy ezt eddig tette. Sajnos már elég késő volt ahhoz hogy igazán jó képet készítsek róla, de a régóta megálmodott "repülő rókás" képet azért nagy nagy örömömre sikerült elcsípnem..:))

3 megjegyzés:

  1. Gratulálok a repülő rókádhoz. Szép példány.
    Nagy élmény lehetett megfigyelni és fotózni.

    VálaszTörlés
  2. Remek kis rókás sorozat! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  3. rókázhatnékom vana képeidtől!

    VálaszTörlés