kedves látogató !

Kedves Látogató !

Üdvözöllek a naplómban !

2010. április 25., vasárnap

"egy jó háttér fél siker"....

...című mottóval indultam neki ma hajnalban fotózni egy közeli repcetáblához. Igazából csak találomra mentem ki hogy egy kicsit szétnézzek, mire a repce teljesen kinyílik addigra hátha találok egy olyan helyet ahol rendszeres vendég az őz. Igen az őz, ugyanis egy repcéből figyelő őzbakos képre fáj a fogam már régóta...

Autómat a domb egyik oldalán hagyva, a repce szélén indultam a domb túloldalán lévő völgybe, de figyelmetlenségem 3 sutát riasztott el.:( akik a patakon átkelve csak a túloldalon álltak meg. A dombtetőről távcsövezve viszont egy őzet még sikerült felfedeznem a völgy aljában, örömmel állapítottam meg hogy ez BAK ! Szóval adott egy repcetábla, mellette egy szántó. Lent az őz, fent meg én... Lesz ebből repcében fotózott őzbak? Lett...csak fordítva...: Óvatosan a repcébe helyezkedtem majd lassan elindultam lefelé, őzem pedig a szántóban felfelé...Kb 20m re megállt tőlem és kíváncsian figyelt, sajnos a szerepcsere miatt én voltam a repcében és ő a szántóban, így a belógó "virágok" miatt az utolsó pillanatban sikerült egy ilyen képet készítenem erről a pompás fiatal bakról..



1 kattintás után azonnal a patak túloldalára vágtatott. Még fiatal volt az idő és más ötletem nem lévén, követtem őt. A túloldalra átverekedve magam a nádason szintén egy repcetáblát találtam. A szélében egy villanykaró tövében hallgattam egy csaláncsúcs énekét és vártam hátha történik valami...



Történt... Épp indulás előtt gyanus mozgásra lettem figyelmes. Hihetetlen hogy mennyire el tudnak rejtőzni az őzek ebben a hasig érő repcében is.. Tőlem ugy 50m re egy másik bakot vettem észre, amint óvatosan a tábla aljába igyekszik. Sajnos nem teljesen felém jött ezért elég távoli képet tudtam csak róla készíteni, na meg ugye a repce sincsen még kinyílva...



Utána még láttam a sutákat is, de szintén elég messze tőlem. Majd a "kezdetnek nem volt rossz" gondolattal indultam haza. Végül is találtam egy helyet ahol repce is van és őzek is vannak. Remélem máskor sikerül tényleg jó képet készítenem egy repcéből kukucskáló bakról.
Hazafelé egy sárgabillegető örvendeztetett még egy képpel:



Az alábbi képeket pedig még délután készítettem a faluban jövet menet..:
A gólyák az egyik újabb utcában fészkelnek egy pózna tetején, jövetelüknek kifejezetten megörültem mert jó ideje nem fészkel Dányban gólya. Nem zavartatták magukat, a falu közepén a frissen levágott fűben keresgélték a napi betevőt... kisfiam és az én nagy örömömre.:)




1 megjegyzés:

  1. Szép túra volt. Nagyon jó fotókat sikarült készítened!
    Gratulálok: Laci

    VálaszTörlés