kedves látogató !

Kedves Látogató !

Üdvözöllek a naplómban !

2014. április 13., vasárnap

Menetrend szerinti járat...

A múltkori felsoroláskor már említettem egy "mobil" fix leskunyhót, melyet az éppen aktuális "évszakos" témákhoz cipelem ki magammal a területre. A fix les nagyszerű dolog: az állatok idővel könnyen megszokják és nem idegenkednek tőle, számomra kényelmes, egyszerű, jó kilátású, minden időjárásban használható és mindössze egyetlen alkalom elég a kitelepítéséhez. Ez már a tél végén meg is történt egy közeli kis rétre. A les építése nem nagy dolog, a szállítása sem tűnt annak, bár picit nagyobb volt mint az utánfutóm......



Ám amikor a célegyenesbe értünk volna, az egyik spanifer elszakadt...a les pedig bumm....a nádasba borult...:(



Aztán persze rövid mérgelődés után csak kikerült a helyére, a rétre..:




 Arra a rétre, amit tavaly figyeltem ki "magamnak". Így nagyon vártam már a tavaszt, ezen belül is a számomra "szezon nyitányt" jelentő fácándürgést.
 A rét érdekes: előttem "a rét", jó nagy fűvel.... Balra egy domb, amelyen most éppen búza cseperedik, jobbra pedig nádas.  Már a télen elkezdtem kedveskedni némi ocsúval a szárnyasoknak, hátha jobban megkedvelik a kis rétet, a nádas pedig biztonságos éjszakázó hely számukra. Szóval minden ideális...ha fácán lennék, bizony itt akarnék élni ! :)

Aztán elkezdődött a "munka", a fotózás...:)
 Amikor csak időm engedte az elmúlt 2 hétben, de főleg délutánonként, meglátogattam a kis kunyhómat, hogy mi a helyzet. Meglepődve tapasztaltam hogy remekül működik ! Egy kakas egyértelműen a sajátjának tartja a területet, jön megy , járőrözik rajta, mellette... Szinte menetrendszerűen megjelenik, hajtja, terelgeti tyúkjait, akik 2-4 en lehetnek, csipegetnek...
Persze elsőnek leginkább gyengébb fotók születnek itt is..:



... így szinte minden fotó után valami kicsit alakítani kell a lesen vagy a körülményeken...

Az elmosott előtér miatt jó alacsonyról fotóztam és hagytam a füvet nőni, így viszont a bal oldali dombocskára felnéző objektív háttere sajnos az ég lett.
Hát persze hogy az első közeli kakas pont ott dürrögött ! :




és a 400 as ba sem fért bele...:( 






Amik jobb helyen dürrögtek, azok pedig sokszor elfordultak..:



vagy teljesen a hátsójukat mutatták..:((


Szép, büszke tartású madár pedig...:


Aztán lassan kezdtek jönni a számomra is jobbnak tartott fotók..:





 
Itt pl. egy rendkívül jellemző pozícióban udvarol a kakas a tyúknak...:
 

 
Ez pedig az első valamire való "kakatolós" jelenet..:
 


és a dürgés...:)  :

 
Izgalmas ahogy a búzában "sunnyog", majd néha néha felnéz, hogy lássa nem leselkedik e valami veszély...


Aztán ismét dürrög, hogy belekiáltsa a késő délutánba:  "Tavasz !!!"

 

Jól elszórakoztattam magam a kakaskával, ám az egyik este megszakadt a kakas "egyeduralkodása" a réten !  Objektívemen át egyszer csak egy "árny" lépett be elém, nem egészen 10 méterre ! :


Egy őz ! Azaz kettő...és suta...de a keresőmbe nem hogy kettő, de még egy sem fért sokszor bele, olyan közelre jöttek..:

 Egy fiatalabb ....:
 és egy idősebb suta...:






Aranyosak voltak, pláne ahogy a kakasoknak kitett napraforgót dézsmálták...:)
Szerintem anya és tavalyi suta gidája lehet. Többször láttam már őket együtt.
És velük volt egy kis bak is, amely itt is hamarosan feltűnt..:
Szerintem első agancsos lehet, de szakértő barátaim majd megmondják..:


És végül kijött a nádból a rét "rangidős" tagja is,  egy idősebb bak. Magam olyan 4-5 év körülire saccolom a korát:







Az őzek nem fogtak gyanút annak ellenére sem, hogy 10-12m re legelésztek tőlem..:


volt hogy még a nyelvét is kiöltötte rám..:)




Ők ugyan később jönnek ki a nádból, de ők is szinte "menetrendszerint". Úgy tűnik ez a les már csak ilyen...végre valami ami úgy működik, ahogy annak lennie kell...:)

Remek kis lest hoztam össze ezen a fantasztikus kis réten, ki kell használnom a lehetőségeit, mert a fácándürgés nemsokára véget ér, és kis kunyhómat is hamarosan egy közeli homokbányába "repíti" terepjáróm...

Búcsúzóul ezzel a bak portréval köszönök el ! Soha rosszabbat ! :)



6 megjegyzés:

  1. Remek képek!! Egyik kedvenc blogom az Öné :) Én most készülök egy hasonló kunyhót építeni egy itatóval egyetemben ( bár jóval szerényebbet), és gyurgyalagos helyet is kinéztem már magamnak, csak felénk sajnos a kunyhó nem maradna a helyén sokáig.. :(

    VálaszTörlés
  2. Köszi szépen, hízelgő vélemény..:)
    Akkor talán érdemes "eldobható" anyagokból próbálkozni (nád, faágak stb) bár a rongálástól ez sem véd meg. Végső esetben marad a költözés..
    Sok sikert ! Miki

    VálaszTörlés
  3. Beindult a SPAR-ban a hegymánia. Ahogy nézem ezeket a fotókat, simán lehetne belőlük olyan szép matricákat gyártani :)
    ( Még csak szőrősnek és illatosnak sem kellene lenniük, akkor is tökéletesek lennének, ha értitek miről beszélek!)

    VálaszTörlés
  4. Hát minek a 120-300?! :D Azzal belefért volna minden!
    De szerencsére azért igy is lettek szuper képek! Grat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig magammal viszem, de sosem használom..:) Amikor már követem a témát a keresőben, egyszerűen nincs rá mód vagy idő hogy hogy átrakjam a gépet, úgy leköt amit látok..:)
      Köszi !

      Törlés