kedves látogató !

Kedves Látogató !

Üdvözöllek a naplómban !

2012. december 2., vasárnap

Főpróba

December van, szinte egy csapásra állított be a tél. Egy hete még +18, mára pedig már havazást mondanak... Gondoltam kiülök ma a lesbe,  megnézem van e valami mozgás, illetve hátha van valami amin változtatni kell... Sajnos van...:(

Már sötétben a lesben voltam. Apropó les. Hát így néz ki a kicsike beálcázva:

Ugye alig látni ? :)
Kiraktam a csalit (a tegnapiból persze semmi nem volt) majd elhelyezkedtem, begyújtottam a fűtést (mert itt ez a luxus is az alapfelszerelés része..:)  ) majd vártam...
Jó messzire először egy nagy kócsag jött be. Játszadoztam a 2x ező nyújtotta lehetőségekkel..: 800mm en:


Aztán egy ölyv és egy szarka a csalira. Igazából a csali (ami el van rejtve) olyan távolságra van "belőve" , hogy 400 mm en "balhéra" pont ideális legyen. Az pedig ez a táv:

 Szinte látom ahogy két ölyv egymásnak ugrik...:)

Úgy 1 órával a begyújtás után egyszer csak valaki kopogtatott a hátamon...A víz volt az..Beázik a les !
Grrrrrrrrrrrrrr....Flakon a csepegés alá, majd koncentrálás az éppen elém szálló kócsagra:


Magam sem értem, de a vízből kishalat szedett ki ! Honnan ? Hogyan kerül ide hal, amikor hónapokig ki volt száradva ??? Talán a befolyón ? Dehát az falapok közt csordogál befelé...

 Nem értem, de hogy hal az biztos:


Aztán a reggeli esőt felváltotta a havas eső. Sőt, egész szépen havazott. Már csak madár kellene a beszállóra...de nem jön. A távolban mintha üldögélne valami, de a szakadó hóban vagy 200m re szabad szemmel alig látom. 2x ező konverter fel, újra a 800mm, ez már segít:  RÉTISAS !


Hát itt van ! Óóó, ha bejönne... De nem jön.. Helyette egy ölyv, fény nélkül, 800mm en a csalira, már ismét esőben:



Aztán 10-14 ó ig semmi.  Indulás haza.
Tesztnek jó volt a mai nap, levontam a tanulságokat:  tetőt megcsinálni, "fénytáncot" eljárni, havat rendelni, sokat etetni....és várni, várni....


5 megjegyzés:

  1. Nagyon cseles voltál, ezzel a csalizással, szépen odarepdestek eléd :-)
    Csodaszép lett minden fotó!
    Nem a tulaj telepítt bele halakat?
    A lényeg, hogy végre van víz, mennyivel szebb látvány ;-)

    VálaszTörlés
  2. Köszi szépen ! Remélem most megfagy hogy tudjunk fotózni a télen, aztán tavaszra már ismét lehet a víz az úr ! :)

    VálaszTörlés
  3. szép az az öreg him réti, atlétikus alkat, és jól áll neki a hóesés.kivancsi leszek 15-20m ről milyen lesz az ábrázata.

    VálaszTörlés
  4. Elég lesz neked az a kicsi várakozás, némi fagyoskodás, fotózás ügyesen, majd jó blogírás. A fénytáncot bevállaljuk helyetted, csak mondd el, hogyan kell..! Az ölyv nekem is tetszik.

    VálaszTörlés
  5. Ha tudnám, napi szinten táncolnék...:) Köszi Móni ! :)

    VálaszTörlés