kedves látogató !

Kedves Látogató !

Üdvözöllek a naplómban !

2011. május 23., hétfő

Vadászom, Utamból Kotródj !

"Lefelé hajlott a nap. Búcsúzóul még betekintett az erdőbe, ahol hosszúra nyúltak az árnyak és a gerlék halk kurrogása végigzsongott a halványlila tájon...."
Kisgyermekes szülők fejből mondják a VUK című halhatatlan magyar rajzfilm első sorait...(is) A mese az örökké vadászni akaró kisrókáról, a simabőrű kapzsiságáról, az elmúlásról és a megújulásról talán nem is annyira "mese",a dolgok nagyon is itt élnek "közöttünk", akár tetszik akár nem. Mint ahogy a rókák is, akár tetszik valakinek, akár nem. Nekem igen ! :) Egyik kedvenc fotótémám a róka. A kölyökróka pedig számomra ennek is a krémje. Sok kritika éri a fajt, melyek nem minden alap nélküliek, ám szerintem több bennük a túlzás és a fent említett emberi tulajdonság együttese. Tény, hogy a róka nem csak (leginkább nem) a "Mari néni kakasát eszi", inkább mindent amit talál: csigát,rovarokat,békát, gyümölcsöt!, stb (ezeket komoly vizsgálatok bizonyítják) na és persze autó által elütött fácántyúkot is...:)) (mielőtt még ezt is a szegény róka számlájára írnánk...)
De ne kalandozzunk el, a lényeg hogy nemrég hosszú hosszú kutakodás után végre egy lakott róka kotorékot találtam ! Árulkodtak a jelek: szétépett sün, megtépázott macskamaradványok, apró lábnyomok a kotorék előtt...Biztos voltam benne hogy lakott. ( a hely természetesen 7 pecséttel M-Zárolva..:) )A második alkalommal ültem ki amikor is végre felnézett már rám valaki:



Olyan álmoskás volt és még nagyon kicsi. Ám nemsokára megmutatta magát teljes egészében,olyan pózban, hogy akár egy kutyakiállításra is vihettem volna, mint új fajjal egész biztos érmet nyertem volna....:



Éhes lehetett, mert az "anyja" által hazavitt tyúkra kis szimatolás után azonnal rátámadt..:



Ám a többieknek fetűnt, hogy hol időzik a tesó ilyen sokáig...gondolták utánanéznek már a dolognak..:



Szegénykémnek ez lett a veszte. Az eddig álmos kis rókák egyszeriben megelevenedtek és mint a kiskutyák, morogva összekaptak...:



A kétszer nagyobb tyúk egy szemvillanás alatt eltűnt a rókalyukban...legnagyobb bánatomra...
A kis morcosnak csak ez az egy szál toll maradt mutatóba...(pont mint a Vukban a Karaknak...) nekem pedig, hogy megcsináljam vele a nap képét...:) :



Csak elképzelni tudom hogy mi mehetett a föld alatt, talán majd egyszer egy rókalyukat is bekamerázok...;)

5 megjegyzés:

  1. Szerencsés vagy, hogy a kis rókákhoz még fácán tyúkot is találtál! :) Az a kép tetszik a legjobban, amint húzkodja a kis Vuk. Szép képek, jó írás, gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. Annyira aranyos az írásod, hogy nem lehet kibírni dicséret nélkül: Szuper vagy! Persze a fotók sem rosszak:)Eddig nem kedveltem különösebben a rókákat, most felülbíráltam a véleményemet róluk,grt.!

    VálaszTörlés
  3. Érdekes poszt, remek képekkel. Jópofa arcok :) A kis róka "küzdelme" a fácán tetemmel fotók nagyon jól elkapott pillanatok.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Miklós!

    Már régóta olvasom a blogodat, fogadd őszinte elismerésemet, nagyszerű képeket készítesz, le a kalappal! Én is kapcsolatban vagyok a természettel, csakúgy, mint te, de én nem vagyok ilyen profi, én csak egy kicsi digitális géppel fényképezgetek. Felém rengeteg az őz, fácán, nyúl és erre felé is van lakott rókakotorék. Azt szeretném kérdezni, hogy a rókás képeket milyen lesből készíted, hogyan álcázod magadat?

    Üdvözlettel: Birdman
    Ha gondolod, nézz be hozzám (www.zoldpont.blogspot.com)

    VálaszTörlés
  5. beautiful photo,and beautiful photo

    VálaszTörlés